In conformitate cu OUG34/2014, beneficiați de un termen de solicitare retur de 14 zile calendaristice de la data la care ati intrat in posesia produsului.
Cu excepția cazului referitor la defectele in perioada de garanție, produsele trebuie returnate in starea in care au fost prezentate la achizitie, de preferat in ambalajul original si însoțite de toate accesoriile si documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare de nevandabilitate duce la refuzarea returului.
Cheltuielile de returnare vor fi suportate de client iar rambursarea contravalorii produsului se va face conform legislație, in termen de 14 zile calendaristice de la recepția produsului care a făcut obiectul vânzării.
Produsele expediate prin intermediul curieratului trebuie sa fie returnate OBLIGATORIU cu opțiunea de "Deschidere colet la livrare" pentru a permite furnizorului sa verifice conținutul si aspectul fizic al produsului returnat.
In cazul in care produsele returnate nu beneficiază de aceasta opțiune, ne rezervam dreptul de a refuza recepția acestora.
Expedierea produsului ambalat necorespunzător, care duce la deteriorarea acestuia pe durata transportului, atrage in totalitate răspunderea expeditorului.
Furnizorul verifica aspectul fizic si funcțional al produselor returnate in termen de 14 zile de la data achiziției si va informa clientul cu privire la starea acestora.
Pentru returul efectiv trebuie respectați următorii pași:
Produsul trebuie sa ajungă la noi, la fel cum a fost expediat inițial (conform pozelor trimise la achiziție si acceptate de dvs) si nu in ultimul rând, ambalat corespunzător.
Produsul trebuie sa fie returnat in condiții de siguranța, pe cat posibil in ambalajul original pentru a se evita deteriorarea acestuia la manipulare si / sau transport.
Înainte de a se realiza returul, înainte de a fi predat firmei de curierat cu care expediați produsul, din motive de precauție, pentru siguranța tuturor parților implicate, va rugam sa realizați poze care sa ateste data si ora realizării (plecării) sau filmuleț video cu produsul neambalat si ambalat. Ca sa se vadă modul cum l-ați trimis.
Daca suferă deprecieri de ordin estetic cauzate de ambalare necorespunzătoare, daunele constatate se scad din suma achitata de dvs.
Daca produsele pleacă ambalate corespunzător dar ajung depreciate estetic, speța se va soluționa conform deciziei finale date de firma de asigurări.
Pentru acceptul returului, produsele se inspectează vizual (ca prima operațiune), in prezenta reprezentantului firmei de curierat cu care ați trimis coletul si reprezentaților REYMARKT.
După inspecția vizuala, se realizează inspecția tehnica .
Constatarea problemelor tehnice se va face de echipa tehnica ce a emis garanția, la sediul REYMARKT. In termen de 48 ore de la recepția returului vezi primii dovada diagnozei. Filmuleț video cu constatarea realizata.
Daca se constata ca returul este pe motive tehnice din vina vânzătorului, costurile de transport sunt suportate de vânzător.
In acest caz ,prima propunere este de remediere tehnica sau de înlocuire produs (după caz). Daca se constata ca problemele tehnice semnalate de client, ca motiv al returului, nu sunt reale si produsul funcționează ,plata transportului ( tur -retur ) cade in sarcina cumpărătorului si se scade din suma achitata de acesta.
In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: purtați răspunderea pentru orice eventuala diminuare a valorii produselor, daca in urma verificării conformității, proprietăților si funcționalității produselor se dovedește ca aceasta devalorizare a fost cauzata de manipularea necorespunzătoare de către dvs sau retur necorespunzător.
Produse care nu se acceptate la retur: produse care prezinta modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri mecanice sau electrice (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la recepționarea produsului). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesiva si/sau intervenții neautorizate etc.
In cazul in care nu exista neconformități iar produsele îndeplinesc toate condițiile de retur menționate mai sus, angajații REYMARKT vor proceda la întocmirea documentelor de retur.
Înregistrarea cererii de retur este obligatorie pe site-ul companiei sau emailul companiei customer.suport@reymarkt.ro ( pentru cererea realizata pe email se solicita nr de înregistrare). Termenul de retur intra in vigoare de la finalizarea inspecției si informarea clientului privitor la acest aspect.
In cat timp va vom restitui suma aferenta returului?
Plata returului se procesează conform legislație in vigoare, de la data finalizării inspecției/ acceptării returului.
După ce vom primi produsul returnat vom face returul banilor in contul clientului conform legislație in vigoare.
Rambursarea contravalorii unei comenzi se efectuează numai prin transfer bancar in contul care ne este transmis de către client, pentru a efectua si demonstra legal si cu ușurința restituirea banilor. In cazul returnării unui produs, înapoierea banilor se va face către aceeași persoana menționata pe factura fiscala/contract, prin transfer bancar (ex. Alexandru Popescu a plătit factura produsului returnat; acestei persoane ii va fi restituita suma plătita, intr-un cont bancar personal).
Produsul returnat nu trebuie sa fie deteriorat, sa nu conțină urme de utilizare, sa fie returnat de preferat in ambalaj corespunzător cu toate accesoriile si etichetele intacte si sa aibă asupra sa toate documentele însoțitoare cu care a fost expediat de COMPANIA noastră.
Daca produsul returnat este deteriorat, lovit, avariat, modificat fata de modul cum a plecat, ne rezervam dreptul de a refuza returnarea acestui produs sau schimbarea acestuia.
Toate aceste clauze si condiții sunt prevăzute in:
– Ordonanța nr. 34/2014 privind regimul juridic al contractelor la distanta
– Lege nr. 51 din 21/01/2003 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 34/2014 privind regimul juridic al contractelor la distanta
– Prezenta OUG 34/2014 reglementează drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii
Persoanele Juridice (asociații, organizații, societăți comerciale etc) nu sunt consumatori si nu beneficiază de perioada de returnare, nu exista drept de retur. Au dreptul doar la schimb de produse ( in cazul returului ).In cazuri speciale, rambursarea contravalorii comenzii se efectuează in termen de minimum 40 zile lucratoare-120 zile de la acceptarea returului sau de la exprimarea scrisa de renunțare la contract. Aceste clauze se aplica si la comenzile efectuate si nelivrate din diferiți factori.
Termenul se poate prelungi in cazul lipsei de lichidități, cazuri de forța majora, produse deteriorate aflate in curs de lămurire, caz in care cumpărătorul va fi informat si, cu acordul acestuia, se va stabili o noua data de rambursare a sumei aferenta returului. In cazul in care exista situații de produse deteriorate de client sau firma de curierat, termenul de soluționare si rambursare a banilor este intre 90 si 120 de zile lucrătoare.
In cazul in care ultima zi a termenului este o zi nelucrătoare , REYMARKT va prelungii termenul in mod corespunzător.